woensdag 17 december 2008

NIEUW BLOG

Over enkele dagen is het zover: de start van een nieuw conservatief groepsblog. Samen met Ronald Vliegen, Daniël Overgaauw en Tom Zwitser gaan we een Nederlandse variant van TakiMag.com neerzetten. Voorlopig in een lagere versnelling van TakiMag, maar de wil is aanwezig om er iets van te maken.

Steeds vaker duiken conservatieve blogs op. Enkele weken terug ontdekte ik die van Frank Verhoef, gisteren die van Rutger Schimmel en vandaag zag ik weer een nieuwe: ConservatieForever. Initiatieven als deze zijn te verwelkomen. Wat ontbreekt is echter een podium waar stemmen bij elkaar worden gebracht en waar intern debat en onderlinge toerusting plaats kunnen vinden. De website www.bitterlemon.eu is qua opzet en techniek niet geschikt om de taak van groepsblog op zich te nemen. Vandaar dat binnen enkele dagen de naam bekend wordt gemaakt van een nieuw conservatief podium voor eigentijdse en tegendraadse bloggers die de Nederlandse zaak een warm hart toedragen.

3 opmerkingen:

. zei

Beste Erik,

Goed initiatief! Mijn steun heb je.
Bedankt voor je vermelding van mijn nieuwe blog.
alleen nog een vraag/toevoeging.

Enkele jaren geleden bezocht ik alle avonden van de Burkestichting, en ik moet je zeggen ik mis ze. De avonden met conservatieven uit alle politieke gelederingen ( CDA/VVD/SGP/CU..) met intellectuelen en "gewone" burgers. Als niet-universitair geschoolde conservatief. (HBO-er) en wellicht iets minder belezen als anderen heb ik behoefte aan een platform ( van MBO- Universitairgeschoolden) die zich thuis voelen bij een rechts-conservatieve maatschappijvisie. Zeg maar de paleo's en de neo's bij elkaar. aanvulend en opscherpend en met enkele thema-avonden per jaar. Zijn hier nog mogenlijkheden voor?
Mail me als je ook daar ideeen over hebt.

Anoniem zei

Hallo,

Zelf houd ik ook een weblog bij: www.keesjansen.blogspot.com waarop ik artikelen en statements publiceer. Misschien is het de moeite waar.

Hartelijke groet,

Kees Jansen
Rijssen

Arthur Wolff zei

Geweldig initiatief. Ronald heeft al eens zijn wens uitgesproken over een conservatief platform. Ik ben benieuwd hoe het er inmiddels voorstaat.
Zelf ben ik 2 weken geleden ook begonnen om een blog bij te houden. http://arthurwolff.blogspot.com

Veel succes,

Arthur